کاهش استرس در ۷ مرحله

کاهش استرس در ۷ مرحله

تنفس برای کسب آرامش

نفس عمیق، بدن و ذهن شما را آرام می کند.

استرس دارید؟ در اینجا ۷ مرحله ی ساده برای تنفس بدون استرس وجود دارد:

۱- در مکان راحتی( نه روی یک صندلی خیلی نرم ) صاف بنشینید و کف پاها را روی زمین قرار دهید.

۲- دست خود را به آرامی روی شکم و دقیقا زیر قفسه سینه قرار دهید.

یک صندلی شبیه به این، برای این کار مناسب به نظر می رسد.

یک صندلی شبیه به این، برای این کار مناسب به نظر می رسد.

۳- برای تنفس آماده اید؟ شکم را منبسط کنید، از طریق بینی هوا را داخل ببرید. در صورتی که این کار را درست انجام دهید، احساس خواهید کرد دستتان کمی جا به جا می شود.

۴- نفس را حبس نکنید. کمی دهان را باز کنید. به تدریج اجازه دهید شکمتان منقبض شود، به آرامی هوا را از طریق دهان خارج کنید.

آرام باش، نفس بکش، بخند! :-)

آرام باش، نفس بکش، بخند! :-)

۵- این مراحل را چند دقیقه تکرار کنید. سعی کنید به چیز خاصی فکر نکنید. اگر افکار سرگردان به ذهنتان وارد شدند، اجازه دهید همانطور خارج شوند. سعی نکنید استرس را به زور از بدنتان دور کنید فقط اجازه دهید خودش خارج شود.

۶- این تمرین را هر روز چند دقیقه تکرار کنید. در هربار نشستن تقریبا تا ۵ یا ۱۰ دقیقه تمرین کنید.

۷- روزی یک بار این کار را انجام دهید. اگر مسئله ای به شما استرس وارد کرد، چند دقیقه نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش کنید.

 

5 (100%) 1 vote

پیشنهاد پزشک درباره این مطلب

, , ,

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.