مراقبت از مادران هنگام بارداری در زمستان

مراقبت از مادران هنگام بارداری در زمستان

بارداری در زمستان

با فرارسیدن فصل زمستان و کاهش دمای هوا، اهمیت مراقبت از سلامتی بیشتر احساس می شود. در صورت عدم مراقبت در فصل زمستان، ممکن است عوارضی برای بدنمان ایجاد شود. برای مثال داریم که با سرد شدن هوا، احساس سستی و بی حالی به ما دست می دهد و درنتیجه به جای تحرک و و رزش ترجیح می دهیم که در خانه و روی مبل استراحت کنیم. حفظ تندرستی و سلامت، جنسیت و سن و سال نمی شناسد و برای همه اهمیت دارد. اما حفظ صحت و سلامتی برای زنان باردار مهم تر و ضروری می شود. زنانی که در این فصل باردار می شوند با چالش هایی نظیر ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی، خشکی پوست و یخ زدگی خیابان روبرو هستند. در این مطلب پزشکی چند نکته ضروری و بسیار مهم برای حفظ سلامتی مادر و جنین آماده کرده ایم که عبارتند از:

لباس مناسب بارداری

شما به عنوان یک خانم باردار در این فصل باید لباسی را انتخاب کنید که از شما در برابر کاهش دما هوا محافظت کند و همچنین راحت باشد و منجر به خارش پوست و حساسیت پوستی نشود.

ورزش مناسب و بدون خطر

پیاده روی یکی از بهترین حرکات ورزشی در دوران بارداری است. اما با وجود برف و یخ در زمستان، نباید ورزش کنیم؟ خیر. اگر نمی توانید بیرون بروید، دلیل نمی شود که در خانه بنشینید و فعالیت بدنی نداشته باشید. مجموعه ای از حرکات ورزشی برای دوران بارداری وجود دارند که می توانید آن ها را در خانه انجام دهید. یوگا یکی از ورزش های مناسب برای زنان باردار ایت که بعضی از حرکات آن برای این خانم ها بسیار خوب و مفید است. یوگا علاوه بر بالا بردن انعطاف پذیری بدنتان، باعث می شود که اضطراب زمان بارداری و فشارهای روحی این دوره کاهش یابد.

منظم استراحت کنید

استراحت کافی و منظم برای همه مهم است اما برای یک مادر باردار این کار بسیار مهم و ضروری است. در سه ماه آخر بارداری، دردهای عضلانی یکی از مسائل رایج است که با استراحت منظم تا حد زیادی بهبود می باد. هنگامی که استراحت می کنید، تا جایی که امکان دارد، زیاد دوش آب گرم بگیرید، پاهیتان را بالا نگه دارید و کیسه آب گرم استفاده کنید تا دردهای عضلانی تسکین یابند.

کفش مناسب

در فصل زمستان و با وجود یخ زدگی معابر، برای شما که باردار هستید پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم است. کفش مناسب در این فصل، کفشی است که پاهای شما را گرم نگه دارد، تنگ نباشد و کف کفش طوری باشد که از لیزخوردن در سطوح لغزنده جلوگیری کند. در نهایت سعی کنید تا آنجا که امکان دارد در ماه های آخر بارداری به تنهایی خانه را ترک نکنید.

از خود مراقبت کنید که بیمار نشوید

آنفولانزا و سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج در فصل زمستان است. همچنین اگر در هنگام بارداری بیمار شوید، امکان دارد که زمان بیماری طولانی تر شود. پس بهتر ایت تا آنجا که می توانید از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کنید. تغیه ای سرشار از ویتامین و املاح داشته باشید و به اندازه کافی آب بنوشید. اصلی ترین نکته را به خاطر داشته باشید و از ارتباط با افراد بیمار جلوگیری کنید.

پوست خشک در زمستان

یکی از مشکلات رایج پوستی در زمستان، همان خشکی پوست است. اگر شما پوست خشک داشته باشید، خارش پوست را هم حتما احساس می کنید. پس سعی کنید که پوستتان را نخارانید. خاراندن پوست تنها این بیماری را شدیدتر می کند و پوستتان را زخم می کند. اگر پوستتان خشک است، حداقل زمان ممکن را با آب گرم استحمام کنید و برای مرطوب نگه داشتن پوست از مرطوب کننده ها و لوسیون ها استفده کنید.

4.5 (90%) 2 votes

پیشنهاد پزشک درباره این مطلب

, , , , , , ,

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.