داشتن موهای سالم و زیبا در دوران بارداری

داشتن موهای سالم و زیبا در دوران بارداری

مواظبت از موها در دوران بارداری

هنگامی که از باردار بودن خود آگاه می‌شوید علاوه بر هیجانی که برای به دنیا آمدن کودک خود دارید، چیزهای دیگری هم هستند که شما باید خود را برای آن ها آماده کنید.

متخصصین پوست و مو تاکید می کنند که موهای شما در دوران بارداری در بهترین و پرپشت ترین حالت خود هستند پس از موهای خود لذت ببرید و برای داشتن موهایی زیبا در طول این نه ماه آماده شوید!

تغییرات مو

موی افراد در حالت معمولی رشد، سه مرحله را می گذراند: رشد فعال، مرحله استراحت و مرحله ریزش. در طول این سه مرحله در طول یک روز معمولا صد تار مو از سر شما می ریزد. وقتی شما باردار می شوید، با ترشح هورمون های بارداری، چرخه رشد موی شما عوض می شود. موهای شما رشد می‌کنند و روی سرتان می‌مانند بدون آنکه ریزشی در کار باشد. در نتیجه موهایی بلندتر و پرپشت تر از همیشه را تجربه می کنید.

برخی از پژوهش ها نشان داده اند که همچنین قطر هر تار موی شما در دوران بارداری به مراتب بیشتر از پیش و یا پس از آن است.

بعضی وقت ها امکان دارد دوره آبستنی یا بعد از آن فر موهای شما بیشتر شود. البته هنوز ساز و کار دقیق این تغییرات برای پزشکان مشخص نشده است. سوال های زیادی وجود دار که مثلا آیا تغییر در منافذ رویش موی سر با هورمون های حاملگی ارتباطی دارد یا نه؟ باید توجه داشت که همین منافذ اند که شکل و جنس موی شما را تعیین میکنند.

دوری از مواد شیمیایی

اگر عادت دارید که موهای خود را رنگ، هایلایت و یا فر کنید، شاید بهتر باشد که در دوران بارداری به موهایتان استراحت بدهید. بعضی از پزشکان پوست و مو توصیه می‌کنند که رنگ مو را در این دوران فراموش کنید و عده ای دیگر نیز معتقدند که رنگ کردن مو اشکالی ندارد. جالب است بدانید که بعضی دیگر از پزشکان هم این نظر را دارند که از رنگ کردن مو در سه ماهه اول بارداری باید خودداری شود ولی بعد از آن مشکلی نیست.

چرا نظرات تا این اندازه با هم فرق دارند؟ پژوهش های بسیار کمی در مورد اثرات رنگ مو و سایر مواد شیمیایی بر روی زنان باردار صورت گرفته است چرا که ممکن است در طول آزمایش این مواد شیمایی از طریق پوست سر جذب شوند و به جنین در حال رشد آسیب برسانند.

یکی از متخصصان پوست می‌گوید: “ما در واقع دقیقا نمی‌دانیم که آیا این مواد به داخل بدن جذب می شوند یا نه اما به هر حال منافذ عمیق بسیاری روی پوست سر هستند که این احتمال را بیشتر می‌کنند. پس هر چه کمتر از مواد شیمیایی استفاده کنید بهتر است.”

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *