چه چیزی حساسیت شدید و نشانه های آن را ایجاد می کند

آیا آلرژی ها بدتر و بدتر می شوند؟

چه چیزی حساسیت شدید و نشانه های آن را ایجاد می کند

پیش بینی برای سخت تر شدن یا بهتر شدن آلرژی سخت است. برخی از افراد (که اغلب کودکان هستند. ) هنگامی که آلرژی در آن ها ایجاد می شود؛ این حساسیت را تا بزرگسالی نیز همراه دارند. علائم آلرژی در افرادی که مسن تر بیشتر  است.دلیل این امر این می باشد که سیستم ایمنی بدن در این افراد ضعیف تر است و آلرژن بعد از واکنش،ضربه ی بیشتری به سیستم ایمنی بدن می زند. معمولا هنگامی که شما دچار یک حساسیت می شوید؛ این مسئله به طور خود به خود و اتفاقی در شما ایجاد نشده است. در برخی از افراد حساسیت ایجاد شده به مرور زمان بدتر می شود. به خصوص آلرژی هایی مثل حساسیت به مواد غذایی، لاتکس، و یا نیش زنبور عسل، که می تواند سبب واکنش های جدی تر پس از قرار گرفتن در معرض آن ها شود. بدیهی است؛ که عوامل خارجی نقش بزرگی در چگونگی افزایش علائم آلرژی خواهند داشت. افزایش علائم آلرژی و سخت تر شدن آن ممکن است یک فصل تمام طول بکشد.

گسترش حساسیت های بیشتر

اگر علائم آلرژی در شما رو به بدتر شدن است؛ یک احتمال دیگر برای این موضوع وجود دارد. بدون این که شما متوجه دیگر آلرژی های اطراف خود باشید؛ ممکن است گرفتار آن ها شوید. هر کس با وجود داشتن نوع خاصی از آلرژی ممکن است؛ در معرض ابتلا به دیگر آلرژی ها نیز قرار گیرد. بنابراین اگر در یک سال، نشانه ی جدیدی از یک آلرژی جدید در شما ایجاد شود؛ می تواند به دلیل وجود دیگر مواد حساسیت زای موجود در هوا باشد. ابتلا به آلرژی های متعدد می تواند؛ در مواردی غیر منتظره با سایر آلرژی ها تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، تا یک سوم از افراد مبتلا به آلرژی گرده( حساسیت به گرده ی گل و درخت و… که در فصل بهار به اوج خود می رسد. )، به مواد غذایی دارای پروتئین مانند سبزی ها و میوه ها نیز، حساسیت دارند که به این سندرم آلرژی دهانی نیز می گویند. شما می توانید به واکنش های شدید آلرژیک در صورت مثلا خوردن یک موز مواجه شوید؛ در حالی که شما برای مثال آلرژی فصلی نیز داشته باشید و بروز این دو آلرژی با هم سبب واکنش های سخت آلرژیک می شود.

آلرژی به گرده، طبعا با شروع فصل بهار و شکوفه دادن درختان و گرده افشانی گیاهان، به اوج خودش می رسد.
آلرژی به گرده، طبعا با شروع فصل بهار و شکوفه دادن درختان و گرده افشانی گیاهان، به اوج خودش می رسد.

 

به دست گرفتن و کنترل علائم آلرژی

اگر شما مبتلا به آلرژی  هستید؛ علائم آن را را نادیده نگیرید. علائم آلرژی به ندرت و به طور خود به خود جدی تر می شوند. شواهدی مبنی بر این امر وجود دارد که اگر آلرژی مدیریت نشود؛ فرد می تواند دچار علائم وخیم تری شود و حتی فرد دچار بیماری هایی از قبیل عفونت های سینوسی، عفونت گوش و آسم می گردد.  بنابراین علائم آلرژی خود را به طور جدی پیگری کنید و به پزشک خود مراجعه کنید. نه تنها درمان پزشکی بلکه تغییرات منظم در سبک زندگی به پایان دادن برخی از علائم آلرژی نظیر عطسه کردن بسیار کمک می کند؛ و همچنین می تواند از جدی تر شدن این علائم در آینده نیز به طور محسوسی جلوگیری کند.

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *