dream یک رویای شیرین

رویا چیست؟

همان گونه که نظرات مختلفی درباره ی اینکه چرا خواب وجود دارد مطرح است؛ دیدگاه هایی نیز در رابطه با اینکه آرزو چیست و رویا به چه معناست نیز وجود دارد. که چرا خواب وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند  که هیچ ارتباطی بین احساسات و افکار ما و آرزوهای ما وجود ندارد.  آنها معتقدند که رویاها فقط افکاری هستند که از زندگی عادی ما دور می باشند و واقعیت ندارند.
برخی دیگر معتقدند که رویاها منعکس کننده ی افکار و احساسات ما از جمله ترس،نگرانی،استرس و اضطراب می باشند. و با تفسیر رویاهای هر فرد می توان به بینش کاملی از زندگی او دست یافت. بسیاری از مردم معتقدند  که افراد در خواب با بهترین ایده ها در خصوص زندگی خود مواجه می شوند. بنابراین می توان با استفاده از این رویاها حتی در زندگی به موفقیت های بزرگ نیز دست یافت.
گزارش ها از رویاهایی که مردم در خواب می بینند حاکی از آن است که اغلب مردم در خواب یا در حال تعقیب مسئله ای می باشند یا حسی همانند سقوط از صخره در رویاهای آنها دیده می شود. این نوع از خواب ها و رویاها به احتمال زیاد در پی وجود استرس و اضطراب  پیش از خواب در افراد دیده می شود.  در حالی که برخی خواب ها و رویاها ممکن است مشابه یکدیگر باشند؛ که در این زمینه کارشناسان معتقدند که این امر به دلیل وجود افکاری یکسان در ذهن برخی افراد می باشد.
برخی از کارشناسان معتقدند که مسائلی که دربرخی کتب تعبیر خواب نوشته شده اساسا درست نیست و یک رویا نمی تواند نماد یک مسئله خاص باشد؛ پس رویاها ناشی از مسائلی که در ذهن افراد می گذرد می باشند.
اگر چه دانشمندان نمی توانند با اطمینان درباره ی معنا و تعبیر خواب افراد سخن بگویند،اما بسیاری از مردم رویاهای خود را با توجه به آنچه خود در ذهن دارند معنا و تعبیر می کنند.

چرا کابوس رخ می دهد ؟

کابوس ها یا خواب های بد، در کودکان و بزرگسالان شایع اند. به نظر یوطب اغلب کابوس ها در اثر عوامل زیر روی می دهند:

  • استرس و ترسی که در افراد وجود دارد.
  • درد یا ناراحتی که در فرد ممکن است وجود داشته باشد.
  • مشکلات عاطفی که در برخی افراد وجود دارد.
  • مصرف دارو و یا استفاده از مواد مخدر در برخی افراد.
  • بیماری های که در برخی افراد وجود دارد.

اگر شما  دائما از یک کابوس به صورت تکراری رنج می برید؛ درباره ی معنی و مفهوم آن و یا علت آن فکر کنید.  اگر شما نمی توانید معنی و مفهوم و دلیل کابوس های تکراری و مکرر خود را درک کنید؛ با یک روانپزشک یا روانشناس مشکل خود را در میان بگذارید. آنها می توانند با مشاوره ها و راهنمایی های خود  به شما در حل مشکتان  کمک کنند.
به خاطر داشته باشید که مهم نیست که یک کابوس چقدر ترسناک است؛ بلکه مهم این است که کابوس هیچگاه به طور معمول در زندگی شما اتفاق نمی افتد!

رویای شفاف چیست؟

آیا تا به حال به این مسئله برخورد کرده اید که در برخی مواقع زمانی که شما درخواب و در رویا به سر می برید؛ به آن آگاه هستید و درک می کنید که شما فقط در خواب می باشید؟ به این رویاها، رویاهای شفاف می گویند. تحقیقات نشان داده است که خواب شفاف در نتیجه افزایش سرکوب قسمت هایی از مغز در هنگام خواب است.بطور کلی رویاها و خواب شفاف نشان دهنده ی حالتی میان خواب و بیداری از سوی مغز می باشد.
برخی از افراد که می توانند در هنگام خواب و رویای شفاف، به رویای خود نفوذ کرده و حتی در آن سخن بگویند. این تاکتیک، به خصوص در زمانی که افراد در خواب کابوس می بینند؛ می تواند بسیار مناسب و کمک کننده باشد.با این حال اکثر کارشناسان معتقدند که باید اجازه داد تا خواب روال طبیعی خود را حفظ نماید.

آیا می توان با استفاده از رویا،آینده را پیش بینی کرد؟

نمونه های بسیاری دیده شده که در آن رویاها به واقعیت پیوسته اند و عینا رویدادهایی که فرد در رویای خود مشاهده نموده؛ در آینده برای او اتفاق افتاده است.کارشناسان معتقدند، هنگامی که رویا و خواب  شما در مواردی در آینده در زندگی شما رخ می دهد به احتمال زیاد می تواند به دلایل زیر مربوط باشد:

  • این اتفاق بطور تصادفی رخ داده باشد.
  • در اثر آسیب و اختلال در حافظه شما این رویداد رخ دهد.(هر چند بسیاری از کارشناسان هم نظراتی خلاف این ها دارند.)

با این حال، گاهی اوقات رویاها می توانند برای شما انگیزه ای  مناسب را ایجاد کنند تا بتوانید در زندگی آینده خود،تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *