رفع خستگی و استرس با رایحه گیاهان و تکنیک های ساده

رفع خستگی

رفع خستگی و استرس با رایحه گیاهان و تکنیک های ساده

با رایحه گیاهان به آرامش برسید

کمتر کسی است که درباره خواص بی شمار گیاهان دارویی یا تکنیک های تن آرامی اطلاعی نداشته باشد. امروزه ماساژ درمانی و استفاده از گیاهان و اسانس روغنی آن ها در طب‌های مکمل به منظور رفع دردها و خستگی های مزمن ناشی از زندگی مدرن کاربرد فراوان دارد و مراکز مختلفی تحت عنوان سالن های تن آرامی با مراکز فروش گیاهان دارویی در خدمت افراد هستند تا امکان بهره مندی از این روش‌های مکمل درمان فراهم شود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در روزهای پایانی هفته به دنبال راهی برای رفع خستگی ها و استرس های کاری هستید یا دنبال روشی برای درمان و تخفیف دردهای مزمن و بیماری های کهنه می گردید، آشنایی با دنیای گیاهان دارویی و استفاده از آنها در تکنیک های ماساژ یا رایحه درمانی و بهره مندی از الگوهای تغذیه ای انرژی بخش برای پایان بخشیدن به استرس های یک هفته تلاش و هیاهو و آغاز روزهای پر از نشاط و شادابی انتخابی مناسب خواهد بود.

تکنیک رفع خستگی

رفلکسولوژی، از تکنیک های مقابله با استرس و خستگی که در چند دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است می‌توان به رفلکسولوژی یا بازتاب شناسی اشاره کرد. در این تکنیک رفع خستگی بدن با فشار آوردن به نقاط معینی از کف دست و پا حاصل می شود. در این روش گردش خون بهبود می یابد و سیستم ایمنی تقویت می شود. به عقیده محققان در کف دست و پا مناطقی وجود دارد که به طور مستقیم با غدد و ارگان های بدن در ارتباط است بنابراین با ماساژ این نواحی به شیوه صحیح امکان کاهش دردهای مزمن و دردهای ناشی از خستگی و جراحت با تاثیرگذاری بر عملکرد اعصاب حاصل میشود.

یکی دیگر از فواید تکنیک ماساژ کف دست و پا سم زدایی بدن است. در اثر رسوب کلسیم و اسید اوریک و به دنبال آن ورم دست و پا اعصاب تحریک و بدن دچار خستگی و درد بیشتر می شود. بازتاب شناسی در بازگشت سموم و رسوبات به سیستم گردش خون موثر است و با تقویت عملکرد غدد لنفی، امکان تصفیه خون و دفع مواد زائد فراهم می آید. در این نوع ماساژ ترشح هورمون اندورفین یا همان هورمون ضد استرس در بدن زیاد می شود و علاوه بر به دست آوردن انرژی دوباره احساس نشاط و تندرستی به فرد باز می‌گردد.

تکنیکهای صحیح این نوع ماساژ را می توانید از طریق مراجعه به اینترنت، خرید کتاب های مربوط به بازتاب شناسی یا ثبت نام در کلاسهای ماساژ فرا بگیرید اما به صورت ابتدایی در خانه این کار را با ماساژ دادن ماهیچه ها و مفاصل اطراف مچ دست یا پا آغاز کنید. از وارد کردن فشار بیش از اندازه به مناطق حساس به درد تا جایی که امکان دارد خودداری کنید. در مراکز ویژه بازتاب شناسی ارتباط میان هر یک از ارگان ها با قسمت های مختلف کف پا یا دست و شیوه ماساژ این نواحی برای کاهش درد و استرس آموزش داده میشود. برای نمونه ارگانی مانند کبد که در قسمت راست اندام گوارشی و قفسه سینه قرار دارد با قسمت هایی از کف پای راست در ارتباط است و ماساژ باید در این نواحی انجام شود یا بهبود عملکرد کلیه ها با ماساژ نواحی مرکزی کف پا ارتباط مستقیم دارد.

نوشیدنی برای رفع خستگی

بسیاری از افراد نه تنها در طول هفته با احساس خستگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کنند بلکه در روزهای پایانی هفته نیز پس از ساعت‌ها خواب و استراحت به شادابی و سرزندگی دست پیدا نمی کنند. کم خونی یکی از دلایل ابتلا به خستگی های مزمن است. اگر پس از انجام معاینات لازم و دستورات پزشکی در مراحل درمان به سر می‌برید، نوشیدن یک لیوان عصاره گیاه چغندر، آب سیب یا آب گوجه فرنگی به رفع خستگی کمک می کند. از طرف دیگر صرف چای بابونه یا چای گیاهی اسطوخودوس به عنوان یک میان وعده در روز تعطیل استرس و خستگی های مزمن را کاهش می‌دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *