شرایط خطرناک روحی و نشانه های آن

شرایط خطرناک روحی و نشانه های آن

شرایط خطرناک روحی و نشانه های آن

گاهی برخی افراد در شرایط روحی خطرناکی قرار دارند، در حالی که خود به این امر واقف نیستند. «الیزابت گیلبرت» نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب «بخور، عبادت کن و عشق بورز» به بررسی برخی از علائم این مشکل پرداخته و مواردی را بیان کرده که توجه به آن ها می تواند ما را نسبت به شرایط روحی مان آگاه سازد.

بی حوصله هستم

بی حوصلگی از اولین و آرام ترین نشانه های شرایط روحی خطرناک است؛ زمانی که از خود، کار و زندگی خسته هستید. برخی افراد این بی حوصلگی را طبیعی می دانند، اما در واقع این احساس ناشی از قطع ارتباط شما با تمام شگفتی هایی است که در اطرافتان هر لحظه در حال وقوع هستند. بننابراین اگر با وجود تمام این شگفتی ا هنوز هم احساس خستگی می کنید، روحتان در معرض افسردگی است.

می ترسم

اگر از شوع و انجام هر کاری می ترسید، احتمالا شرایط روحی خوبی ندارید. ترس قاتل نوآوری، خلاقیت، امید و لذت است. ترس همیشه خسته کننده ترین و روح فرساترین انتخاب ها را انجام می دهد. ترس، ترس می آورد و موجب می شود شما نسبت به زندگی خود هر روز سرد و سردتر شوید و این سردی به زودی شما را زا پا در خواهد آورد. بنابراین بهتر است هر چه زودتر بر ترس خود غلبه کرده و به او بگویید که دیگر نمی تواند برای شما تصمیم بگیرد. سپس به توانایی های تان اجازه دهید تا خودشان را نشان دهند. آن وقت تماشا کنید چگونه روح شما رشد کرده و زندگی تان دگرگون می شود.

خشمگین هستم

اگر دائم از خود می پرسید که چرا من این قدر بدبختم و مشکلات خود را بزرگتر از آنچه خست می بینید، به طور حتم روح شما در شرایط خطرناکی قرار دارد و تکرار این گونه سوالات موجب می شود دچار خشم شوید، بنابراین بهتر است در برابر مشکلات و سختی ها همواره از خود بپرسید که چطور می توانم از این شرایط برای رشد خود استفاده کنم؟ زندگی می خواهد چه چیزی به من بیاموزد؟ و روح من چگونه به تکامل می رسد؟ با پرسیدن این سوالات هنگام مواجه به مشکلاتی که احساس می کنید بیش از توانتان بر شما تحمیل شده، می توانید آتش خشم خود را به آتشی دیگر تبدیل کنید؛ آتشی برای رشد و تکامل.

به طور حتم قرار گرفتن در چرخه نارضایتی و به تبع آن خشم، روح شما را هر روز افسرده تر و آزرده تر خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *