ویدئو – رابطه جنسی تا زایمان – مراحل بارداری

ویدئو – رابطه جنسی تا زایمان – مراحل بارداری

در دوران بارداری، بدن شما تغییراتی را تجربه می کند و همزمان با این تغییرات شما در جنبه های مختلفی تغییر خواهید کرد. این تغییرات به چند مرحله اصلی تقسیم می شوند:

  1. لقاح تخمک و شروع رشد جنین
  2. دوره سه ماهه اول
  3. دوره سه ماهه دوم
  4. دوره سه ماهه سوم

لقاح تخمک و شروع رشد جنین

لقاح تخمک به معنی باردار شدن است. حدود ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی بعدی، یک تخم از یکی از تخمدان ها آزاد می شود. به این فرایند تخمک گذاری می گویند. این فرایند معمولا در میانه دوره ۲۸ روزه قاعدگی انجام می شود. بعد از اینکه با همسرتان رابطه جنسی برقرار کردید، این تخمک با یکی از میلیون ها اسپرم همسرتان مواجه می شود. این اسپرم ممکن است که تخمک را بارور کند.

یکی از نشانه های اولیه بارداری این است که در دوران بارداری، شما قاعدگی و عادت ماهیانه ندارید. با این حال بعضی از خانم ها، در دورانی که تخمک در رحم رشد می کند نیز خونریزی های خفیفی دارند.

بارداری معمولا ۳۷ تا ۴۲ هفته طول می کشد که به طور میانگین ۴۰ هفته درنظر گرفته می شود. این زمان را از اولین روز آخرین عادت ماهیانه شما محاسبه می کنند و معمولا به سه دوره اصلی تقسیم می شود.

دوره سه ماهه اول (هفته اول تا ۱۲)

در اوایل بارداری بدن شما تغییرات هورمونی زیادی دارد که باعث می شود چند تغییر فیزیکی در بدن شما رخ دهد. تغییرات این دوره عبارتند از:

  • لطیف تر شدن سینه ها
  • تیره تر شدن اطراف نوک سینه
  • ادرار بیشتر
  • خستگی زیاد
  • احساس بیماری و استفراغ
  • یبوست

در اوایل ۱۲ هفته اول بارداری، فرزندتان زندگی اش را به عنوان توپی از سلول ها شروع می کند و به سرعت به یک جنین تبدیل می شود. در هفته دهم تمام اعضای اصلی بدن جنین (مانند قلب و ریه ها) تشکیل شده اند اما همه آن ها هنوز شکل کامل به خود نگرفته اند. در هفته ۱۲ فرزندتان در حدود ۱۲ سانتی متر است. چشم هایش شکل گرفته ولی بسته است. گوش هایش در حال شکل گرفتن هستند. مغز او با سرعت بسیار بالایی رشد می کند و همین امر باعث می شود که سر جنین بزرگتر از بقیه قسمت های بدن او باشد.

دوره سه ماهه دوم (هفته ۱۳ تا ۲۷)

بارداری شما از هفته ۱۳ باعث بزرگتر شدن شکمتان می شود. شکم و سینه ها بزرگتر می شوند و پوستتان کم کم کش می آید. معمولا این کشیدگی ها بعد از زایمان از بین می روند. می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید ولی کاربردی بودن آن ها هنوز اثبات نشده است.

در این دوره اندام های جنین کامل تر می شوند و اسکلت او سخت تر می شود. روده او شروع به حرکت می کند و کلیه هایش شروع به کار کردن می کنند و مقدار کمی اوره دفع می کنند. در هفته بیستم، او می تواند بشنود و سر او مو در می اورد. در این دوره می تواند جنسیت و پسر یا دختر بودن جنین را تشخیص داد.

دوره سه ماهه چهارم (هفته ۲۸ تا ۴۰)

اضافه وزن بیشتری پیدا می کنید و همین موضوع باعث خستگی بیشتر شما می شود. ممکن است تنگی نفس داشته باشید. ممکن است سر کودکتان به مثانه شما فشار بیاورد و باعث شود که بیشتر از دستشویی استفاده کنید. هنگام خواب مشکل پیدا می کنید.

در این دوره ریه های جنین کامل می شود و حرکاتی شبیه نفس کشیدن دارند (با اینکه تا زمان زایمان، تنفس واقعی وجود ندارد). در این زمان چشم هایش را می تواند باز و بسته کند. فرزندتان در این دوره می تواند لگد بزند و به صداها واکنش نشان دهد. ذخیره چربی او بیشتر می شود و سر او به سمت پاین جابه جا می شود تا برای زایمان آماده شود.

4.7/5 - (26 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *