تخت خواب جدا برای نوزاد

تخت خواب جدا برای نوزاد

تخت خواب جدا برای نوزاد

این یک مقاله است که بیان می کند که مسئولین آمریکا خطرات خوابیدن بزرگسالان با کودکان را بررسی می کنند

شرلین توضیح می‌دهد که: کودکش در گهواره کنار تخت می‌خوابد، امّا مِگ برای شیردادن او رابه تخت می‌آورد. او گمان می‌کند که همانند دخترش مارا،این رفتار ( اشتراک تخت خواب ) درنهایت در lee کوچولو تکمیل می‌شود که تخت خوابش با والدینش در اشتراک باشد. شرلین می‌گوید: مارا تا زمان پایان دوران شیرخواریش با ما در تخت خوابمان خوابید.

مطالعات، اشتراک تخت خواب را نهی می‌کنند:

امّا اوضاع از زمانی که مارا کودک ۲ ساله ی خانه بود تغییرکرده است. اکنون دولت فدرال موضوع را بررسی می‌کند. بر اساس کمیسیون سلامتی محصولات مشتری( یا به اختصار cpsc )  هیچ کودک زیر سن۲سال نباید در تخت بزرگسالان بخوابد. مطالعه ای توسط محققان Cpsc در نوبت چاپ اکتبر ۱۹۹۹ در بخش طب بزرگسالان و بیماری های کودکان منتشر شد، می گوید که: نتیجه ی اشتراک تخت خواب، می‌تواند مرگ آور باشد.

بعد از بررسی بیش از ۵۰۰ مورد مرگ کودکان که در یک دوره ۸ ساله انجام شد، محققان نتیجه گرفتند که قرار دادن کودکان زیر ۲ سال برای خواب در تخت بزرگسالان آن ها را درمعرض خطرهای مرگ آور بالقوه ی زیر قرار می‌دهد:

  • خوابیدن والدین یا برادر و خواهر با بزرگسالان دیگری که تخت را با نوزاد به اشتراک می‌گذارند بر روی کودک
  • به دام افتادن یا گیر کردن بین تشک و جسم دیگر
  • به دام افتادن سر در نرده های تخت
  • خفگی در تخت‌ های آبی

یکی از مؤلفین این پژوهش Suad Nakamura  می‌گوید: این مرگ ها به میزان زیادی قابل پیشگیری اند.

نهی کردن از شیر مادر؟

تا به حال بسیاری از پدر و مادر ها، با این که متشکریم که می خواهند درباره ی، خطرات تخت مشترک آگاه شوند، ما را متهم می‌کنند که این کار، یک فرهنگ است و برای ایجاد و بیشتر شدن علاقه و ارتباط بین مادر و کودک مهم است.

La Leche League، یک سازمان بین المللی است که تغذیه با شیر مادر را تشویق می‌کند. این سازمان، فراتر از این حرف ها نتایج این پژوهش را زیر سوال می برد و می‌گوید که این پژوهش اثر تشویقی منفی با تغذیه بر شیر مادر دارد، یعنی می گوید که اگر مادر و کودک جدا از هم بخوابند، مادر کمتر از شیر خودش، به نوزاد می دهد.

Nakamura ادعا می‌کند که این چیزی نیست ما در کل گفتیم. فریاد اعتراض های اجتماعی او را شگفت زده و شوکه کرده است، او می‌افزاید:ما هر جور نظری دریافت کردیم مردم ناراحت بودند چون آن ها دوست دارند با نوزادشان بخوابند.

ناکامورا تخت های بدون خطر بزرگسالان را توصیه نمی کند. به جای آن او ادامه می دهد که: استفاده از گهواره ای که همه ی استاندارد های دولتی را دارد، همه ی خطر ها را رفع می کند. اما ناکامورا به این نکته اشاره می کند که خطر مرگ بعد از آن که کودک به سه ماهگی رسید به طور چشمگیری کاهش می یابد. این زمانی است که کودک به اندازه ی کافی نیرومند می شود تا اگر دهان یا بینی اش مسدود شود، سرش را بلند کند یا بچرخد. خطر خوابیدن روی نوزاد به هر حال باقی می ماند.

دکتر George Cohen نویسنده ی “راهنمایی برای خواب بچه شما : از تولد تا بزرگسالی ” که قرار بود در ژانویه ۲۰۰۰ توسط آکادمی بیماری های اطفال آمریکا چاپ شود، می گوید: “مردم می خواهند افکار خود را آرایش دهند. در نظر شخصی من، اگر مردم بفهمند که چه میکنند، اشتراک تخت خوب است.” این کتاب درباره ی اشتراک تخت به عنوان انتخابی برای والدین بحث می کند و به خطرات آن و راه های به حداقل رساندن این خطرات اشاره می کند.

اتاق مشترک:

اتحادیه SIDS که یک سازمان غیر انتفاعی است که از تحقیقات و آموزش های عمومی درباره ی سندرم مرگ ناگهانی نوزادان حمایت می کند در پاسخ به یافته های ناکامورا و همکارانش توافقنامه ای ارائه می کند: “به نظر می آید که اشتراک اتاق مثل نگه داشتن گهواره در کنار تخت والدین، بهترین راه برای به حداکثر رساندن فایده و به حداقل رساندن خطرهای تخت مشترک است.” این مطلب را، این سازمان در بیانیه کتبی منتشر شده در همان روز انتشار مطالعه می گوید. مکلین و شرلین اگر چه به خوبی از خطرات آگاهند، اما می گویند که وقتی مجبورند کودکشان را برای ایمنی بیرون از تختشان نگه دارند، پریشان و ناراحت می شوند. شرلین می گوید که ما می دانیم که این کار بدون مشکل خواهد بود. در طول این دهه، یعنی تا ۱۰ سالگی کودکمان، این کار قابل قبول است اما در دهه بعد پذیرفته نیست.

اما شرلین می گوید که او و همسرش دلایل دیگری دارند که نمیخواهند تختشان را به اشتراک بگذارند. شرلین با عطف به اشتراک تختشان مارا می گوید: “ما قول می دهیم که آن دوباره اتفاق نخواهد افتاد.او اضاقه می کند که: “علاوه بر از دست دادن حریم خصوصی، اشتراک تختشان منجر به خواب کمتر برای زوج می شود.”

شرلین می گوید: خواباندن مارا در تخت خودش و در اتاق خودش چندین ماه طول کشید. این تجربه به تنهایی می تواند منجر شود که لی کوچک به سلامتی در گهواره اش تا زمانی که مانند خواهر بزرگش آماده ی تخت خود در اتاقش شود، بخوابد و والدینش قادر شوند دوباره از حریم خصوصیشان لذت ببرند.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *