آشنایی با عفونت قارچی زنان در دوران بارداری

آشنایی با عفونت قارچی زنان در دوران باردار

آشنایی با عفونت قارچی زنان در دوران بارداری

درمان عفونت های قارچی واژن در دوران بارداری مهم است

معالجه عفونت های قارچی در دوران بارداری بسیار مهم است؛ چرا که احتمال به دنیا آمدن نوزاد بیمار از مادری با این بیماری زیاد است. عفونت قارچی ممکن است در نوزاد به صورت ضایعات دهانی و پوستی بروز کند. باید توجه داشت که درمان کردن بثورات پوستی در نوزادان، کار بسیار سختی است.

چند درمان طبیعی و خانگی عفونت های قارچی واژن

همانطور که گفته شد، بهتر است که بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید اما اگر به خود درمانی اصرار دارید می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • خوردن ماست (ماست استفاده شده باید ساده باشد. پس از خوردن ماست های طعم دار و… برای این کار اجتناب کنید).
  •  مالیدن ماست به ناحیه ی واژن می تواند کمک کننده باشد. در ماست موادی هست که زندگی را برای قارچ ناممکن می کند. می توانید روزی یکی دو قاشق ماست به این ناحیه بمالید و صبر کنید تا خشک شود و سپس ناحیه را بشویید. (استفاده از بتادین برای ضد عفونی کردن ناحیه، اصلا توصیه نمی شود؛ چرا که بتادین تخریش دهنده و تخریب کننده ی بافت است).
  • می توانید چند حبه سیر و یا قرص سیر مصرف کنید. سیر نیز مثل ماست محیط زندگی قارچ را مختل می کند.

  • اگر در دوران بارداری به عفونت های قارچی واژن مبتلا هستید، مصرف مواد قندی و شیرینی ها را کم کنید؛ چرا که این مواد به رشد و تکثیر قارچ ها سرعت می بخشند.

  • کرم های موضعی ضد قارچ بسیار مفیدند. (البته مصرف این کرم ها باید با تجویز پزشک صورت بگیرد).
در دوره ی بارداری بهتر است که از شلوار های گشاد و آزاد نخی استفاده نمایید تا هوا در این ناحیه به خوبی جریان داشته باشد.
در دوره ی بارداری بهتر است که از شلوار های گشاد و آزاد نخی استفاده نمایید تا هوا در این ناحیه به خوبی جریان داشته باشد. :-)

یوطب توصیه می کند که به این موارد هم توجه فرمایید:

  • در دوره ی بارداری، معمولا از دارو های خوراکی استفاده نمی شود. به این دلیل که ممکن است این داروها به جنین برسند و به آن آسیب بزنند.
  • بهتر است که حتی پیش از مصرف موادی مثل ماست و سیر و… هم، نظر پزشک را بپرسید و مطمئن شوید که مصرف این مواد برای سلامتی شما و نوزاد شما مضر نیست.
  • به هیچ عنوان در دوره بارداری، وقتی که دچار این عفونت ها شدید، از دوش واژینال استفاده نکنید. به این دلیل که این کار بسیار خطرناک است.
  • وقتی که به عفونت قارچی واژن مبتلا شدید، از برقراری رابطه جنسی با همسرتان خودداری کنید، چرا که رابطه جنسی بیماری شما را بدتر می کند و ممکن است همسرتان را هم بیمار کند.
  • برای استفاده و دانستن روش استفاده از تامپون، با پزشک خود مشورت کنید. در برخی از موارد، استفاده ی نادرست از تامپون، باعث ایجاد مشکلاتی مثل خونریزی می شود.
3.8/5 - (5 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *