رابطه جنسی و درد رابطه جنسی – درد آمیزشی

رابطه جنسی و درد رابطه جنسی – درد آمیزشی

 چگونه می توانید در رابطه جنسی خود، اضطراب را کاهش و لذت را افزایش دهید؟

بعضی از خانم ها مبتلا به درد شدید در ناحیه لگن و آلت تناسلی هستند، که به این بیماری در پزشکی اصلاحا “ولوو واژینیت” می گویند. که با مرور زمان تا ۹۵% بهبود می یابند، اما سال های سال درد مزمنی را تحمل کرده اند که بر روابط، زندگی خصوصی و مخصوصا زندگی جنسی آن ها، اثر زیادی گذاشته است.

این خانم ها، به دلیل ابتلا به مشکل و درد در هنگام برقراری رابطه جنسی، حفظ پیوند زناشویی و زندگی مشترکشان، برایشان به چالشی بزرگ تبدیل می شود.

با توجه به آمارهای منتشر شده توسط بنیاد درد آمریکا، بیش از ۵۰ میلیون شهروند آمریکایی دچار درد مزمن( طولانی مدت ) ناشی از علت های گوناگون هستند و حدود ۸۰ درصد این افراد با دردهای طولانی مدت و یا ضعف جنسی که باعث از دست دادن فعالیت مناسب جنسی یا کم شدن توجه به همسرشان می شود، به زندگی ادامه می دهند.

احتمال این می رود که درد مزمن منجر به خستگی، بی خوابی، و افسردگی شود. برای بعضی از افراد نزدیکی جنسی، دردآور است و برخی از افراد هم برای مقابله با این درد، از داروهای مسکن و ضد درد استفاده می کنند اما این کار هم میل جنسی این اشخاص را کم می کند.

درد مزمن بر تمامی جنبه های مخلف زندگی فرد، می تواتد تأثیر گذار باشد و شخص به علت احساس درد، در حین آمیزش، نمی تواند خود را به عنوان یک شریک جنسی خوب تصور کند و از عملکرد جنسی خود رضایت ندارد و حتی ممکن است در برابر همسرش احساس شرمساری کند.

چطور به حالت مطلوب و معمول زندگیتان برگردید؟

برای برگشتن به روال عادی زندگی، باید صبر داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید.یوطب توصیه می کند که در ابتدا با پزشک خود در مورد مسایلی که قادر به تغییر آن هستید، تا زندگی جنسیتان را بهتر نمایید، صحبت و مشورت کنید. ممکن است که پزشکتان، راه های متفاوتی را پیش پایتان بگذارد:

  • تغییر دادن داروها: از داروهایی استفاده کنید که تاثیر کمتری بر میل جنسی شما دارند.
  • مصرف داروهای جدید: درمان های دارویی ممکن است برای مردانی که مبتلا به اختلال در نعوظ هستند، اثربخش باشد.
  • رجوع به پزشک برای درمان های بازخورد زیستی( تکنیکی است که شامل بررسی و کنترل فرایند هایی در بدن می شود که به نحو غیر ارادی اتفاق می افتند، مثل ضربان قلب، فشار خون، گوارش و تنظیم درجه حرارت بدن ): پزشکان باور دارند که بازخورد زیستی می تواند بسیار مفید باشد، به ویژه برای خانم هایی که دچار درد آزار دهنده ی لگن و مقاربت های درد آور هستند.
  • شناختن و ارتباط با کسانی که دچار مشکل شما هستند، می تواند به شما کمک کند که بدانید شما تنها نیستید و آن ها می توانند شما را راهنمایی کنند و شما را با راهکارهای جدیدی آشنا کنند که تا کنون امتحانش نکردید.
5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *