پزشکان درحال کشف فواید محروم سازی از خواب برای درمان افسردگی هستند.

بیدار شووو!

پزشکان درحال کشف فواید محروم سازی از خواب برای درمان افسردگی هستند.

دکتر ویرز-جاستیس می گوید: “داروهای ضدافسردگی تاثیر کمی بر میزان پاسخ بیمار در روش محروم سازی از خواب دارند اما ممکن است از بازگشت افسردگی جلوگیری کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افزایش دارو می تواند به تاثیر این روش کمک کند.”

او همچنین اشاره می کند که برخی تحقیقات نشان می دهند پزشکان می توانند از روش محروم سازی خواب برای بهبود حال بیماران افسرده در طول روزها یا هفته هایی که برای تاثیر کامل داروهای ضدافسردگی لازم است، استفاده کنند.

محروم سازی خواب می تواند به گسترش دانش پزشکان درباره اینکه چه اتفاقی در افسردگی می افتد و داروهای ضدافسردگی چطور کار می کنند، کمک کند.
به نظر دکتر لیبنلوفت محروم سازی خواب می تواند به گسترش دانش پزشکان درباره اینکه چه اتفاقی در افسردگی می افتد و داروهای ضدافسردگی چطور کار می کنند، کمک کند.

دکتر الن لیبنلوفت، محقق اختلالات روحی در موسسه ملی بهداشت روان واقع در بتسدا با دکتر ویرز-جاستیس در این مورد که از روش محروم سازی خواب به ندرت استفاده شده است، موافق است. دکتر لیبنلوفت که در این تحقیق مشارکت نداشته است، اشاره می کند ممکن است محروم سازی از خواب مخصوصا برای بیماران افسرده ای که تحت درمان با روش های استاندارد قرار نگرفته اند و بیمارانی که به عنوان مثال، افراد شدیدا افسرده و در معرض خودکشی نیاز دارند سریعا روحیه خود را بالا ببرند، مفید است. او اضافه می کند همچنین استفاده از روش محروم سازی خواب می تواند به گسترش دانش پزشکان درباره اینکه چه اتفاقی در افسردگی می افتد و داروهای ضدافسردگی چطور کار می کنند، کمک کند.

دکتر لیبنلوفت ذکر می کند: “یک نکته مهم در این مقاله این واقعیت است که تحقیق درباره مکانیسم شبانه روزی( حالات بدن در ۲۴ ساعت ) ریتم ها و چرخه های مختلف واقعا با فراز و نشیب همراه است. تحقیق اولیه درباره محرومیت از خواب قبل از تحول اخیر در پیشرفت تکنیک های بررسی این سیستم ها صورت گرفت. اکنون که ما مکانیسم ها و ابزارهای لازم برای درک بیشتر درباره ریتم های شبانه روزی و چرخه خواب و بیداری را در اختیار داریم، نیاز است به روش محروم سازی از خواب و چیزی که می تواند درباره افسردگی به ما نشان دهد دقیق تر نگاه کنیم.”

 

 

 

 

پاورقی:

۱- آنا ویرز جاستیس = Anna Wirz-Justice

۲- آزمایشگاه خواب و مطالعه دوران زندگی = Chronobiology and Sleep Laboratory

۳- الن لیبنلوفت = Ellen Leibenluft

۴- موسسه ملی بهداشت روان = National Institute of Mental Health in Bethesda, Md

4.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *