رژیم لاغری ۳ روزه!!!

رژیم الکی

رژیم لاغری ۳ روزه!!!

رژیم غذایی لاغری فوری، چه وعده ای به شما می دهد؟

این روز ها حتی فست فود ها هم جزء غذاهای سریع به حساب نمی آیند و رعایت برنامه های غذایی لاغری خیلی مشکل شده است. با این وجود، یک رژیم غذایی لاغری فوری به شما این وعده را می دهد که در عرض سه روز، چند کیلو وزن کم کنید. اگر این اراده را دارید که ترازویتان را شگفت زده کنید لازم است که چند نکته را به خاطر بسپارید.

این رژیم غذایی مدعی است که می تواند در ۳ روز وزنتان را را حدود ۵ کیلوگرم کم کند؛ این رژیم شاما صبحانه، نهار و شام می شود. نکته ای که در مورد این رژیم غذایی لاغری فوری وجود دارد این است که شما نمی توانید پرخوری کنید. در لولین روز فقط ۸۷۰ کالری انرژی دریافت می کنید. روز های دوم و سوم هم تقریبا همین وضعیت را دارند.

باید ها و نباید ها در رژیم غذایی لاغری فوری

در طول این سه روز شما می توانید هر سه وعده غذاییتان را داشته باشید و غذاهایی هم میل کنید که در یخچال همه ی خانه ها پیدا می شود. مثلا برای صبحانه در اولین روز می توانید یک فنجان قهوه تلخ یا آب، نصف یک گریپ فروت، یک تکه نان تست همراه با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میل کنید.

ناهار نیز می تواند یک چهارم تن ماهی، یک تکه نان تست و یک فنجان قهوه تلخ یا آب باشد. یا مثلا برای نهار روز دوم شما چیزی جز یک تکه پنیر کوچک، و چند عدد بیسکویت شور نمی توانید بخورید. انواع سس ها، ترشی ها و ادویه ها هم باید از فهرست غذاییتان خط بخورند.

میزان تلاش در این رژیم لاغری فوری

بیشترین تلاشی که شما باید در این رژیم غذایی به خرج دهید، این است که چشمانتان را بر خوراکی های خارج از رژیم غذایی ببندید. منوی این رژیم خالی از هرگونه انعطاف است و برای ذائقه های متفاوت تنظیم نشده است. البته بعضی از منابع می گویند که می توان به جای تن ماهی از پنیر استفاده کرد و بالعکس!

در این رژیم حتی احتیاجی نیست که شما خرید و یا پآشپزی خاصی کنید. تنها کاری که می توانید انجام بدهید این است که سبزیجات را مقداری آب پز نمایید. خوردن غذاهای بسته بندی شده و از پیش آماده ممنوع است. در این رژیم غذایی ورزش کردن کمی مشکل می شود زیرا که با این رژیم سفت و سخت شما احساس انرژی و توان بدنی زیادی نخواهید کرد.

آیا این رژیم غذایی فوری محدودیت های خاصی هم دارد؟

افراد گیاه خوار: این رژیم غذایی برای گیاه خواران غیر قابل استفاده است و محدودیتی هم در مقدار نمک، کربوهیدرات ها و چربی ها ندارد و تنها مقدار کالری پایینی دارد.

افرادی که ممنوعیت مصرف گلوتن دارند: در این رژیم غذایی نان تست هم وجود دارد که شامل گلوتن می شوند بنابراین برای کسانی که نباید گلوتن مصرف کنند؛ کارآمد نیست.

برای چنین رژیمی احتمالا به این قاشق و چنگال نیاز دارید!!!
برای چنین رژیمی احتمالا به این قاشق و چنگال نیاز دارید!!!

چه نکات دیگری را باید در مورد این رژیم در نظر گرفت؟

به احتمال زیاد کارشناسان تغذیه این رژیم غدایی را تهیه نکرده اند. وبسایت های ارائه دهنده این رژیم ۳ روزه اعلام نموده اند که هیچ کدام از کارکنان و مدیران این سایت تجربه، مجوز و حتی دانش کافی برای تضمین سلامتی و ایمنی این رژیم غذایی را ندارند و حتما هم استفاده کردن از این رژیم غذایی را توصیه نمی کنند و پیشنهاد می کنند که قبل از امتحان کردن این رژیم و یا هر رژیم غذایی دیگری حتما با پزشک متخصص تغذیه مشاوره نمایید. همچنین گفته اند که این سایت هیچ تعهدی را نمی پذیرد و شما باید با مسئولیت جان خودتان  از بابت خطرات احتمالی این رژیم غذایی را بپذیرید!

پیش از اظهار نظر در مورد هر رژیم غذایی و از جمله این رژیم غذایی این دو نکته در خاطرتان باشد. اولا این که هر وقت نتیجه ی یک رژیم غذایی خیلی بیش از حد معمول و قابل باور خوب به نظر می رسد احتمال قوی حق با شماست و این رژیم واقعیتی ندارد. دوم این که اگر عمل به یک رژیم غذایی را برای خودتان خوب نمی دانید و می دانید که ممکن است نتوانید از عهده ی آن برآیید، این رژیم غذایی براتان مناسب نیست.

چه رژیمی برای شما مناسب است؟

لازم به ذکر است که اکثر این گونه رژیم های غذایی پشتیبانی و یا خدمات پس از فروش و یا مشاوره نیز ندارند.

نکته: یادتان باشد که اکثر این رژیم های غذایی مورد تایید پزشکان نیستند و صرفا جنبه ی تبلیغاتی و تجاری دارند. پس قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی لاغری حتما با پزشک خود مشورت کنید و به خاطر داشته باشید که نکاتی که در مورد رژیم لاغری ۳ روزه در این مقاله آورده شد صرفا جهت آشنایی و هشدار بوده است و استفاده از این نکات بدون اطلاعات کامل از جزئیات آن و بدون مشورت با پزشک، علاوه بر این که مفید نیست می تواند حتی خطرآفرین هم باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *