خطرات قلبی در ژنهای شما وجود دارد؟ مطمئن باشید که زوزه های خود را به دست می آورید

خطرات قلبی در ژنهای شما وجود دارد؟ مطمئن باشید که زوزه های خود را به دست می آورید

توسط رابرت پراید
خبرنگار HealthDay

چهارشنبه ، ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ (اخبار HealthDay) – تحقیقات جدید نشان می دهد که الگوهای خواب خوب می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی کمک کند ، حتی اگر در معرض خطر ژنتیکی بالایی باشید.

در حقیقت ، مطالعه چند صد هزار نفر نشان داد که داشتن "نمره خواب سالم" از ۵ (در مقیاس ۰ تا ۵) به نظر می رسد که شانس فرد در برابر بیماری های قلبی و سکته مغزی را در حدود یک سوم کاهش دهد.

بنابراین ، اگر خواب بهتر به قلب سالم تری منجر شود ، "دکتر لو چی چی می گوید ،" اگر بیش از یک دهم از کل بیماری های قلبی و سکته های مغزی وجود داشته باشد ، بیش از یک دهم از بیماریهای قلبی و سکته های مغزی اتفاق نمی افتاد. " وی مرکز تحقیقات چاقی را در دانشگاه تولان در نیواورلئان هدایت می کند.

به بیان دیگر ، "در بین افراد با نمره خواب سالم ۵ ، نزدیک به هفت مورد کمتر از بیماری قلبی و عروقی در هر ۱۰۰۰ نفر در سال در مقایسه با افرادی که نمره خواب آنها کمتر از ۵ است ، وجود دارد."

تیم وی یافته های خود را ۱۷ دسامبر در ژورنال قلب اروپا منتشر کرد.

یکی از متخصصان بی ارتباط با این مطالعه گفت: حفظ کیفیت خواب باید در لیست کارهای انجام شده هر بیمار قلب باشد.

دکتر توماس کیلکنی ، مدیر داروی خواب در دانشگاه استاتن آیلند گفت: "این مطالعه نشان می دهد که اگر بتوانیم خواب خود را به روشی سالم دستکاری کنیم ، ممکن است بتوانیم اثرات سایر خطرات قلبی عروقی مانند ژنتیک خود را محدود کنیم." بیمارستان در شهر نیویورک.

در تحقیقات خود ، چی و همکارانش نمونه خون از بیش از ۳۸۵۰۰۰ فرد سالم در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند. آنها به دنبال تغییرات ژنتیکی خاص به نام SNP (پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی) بودند که مدت هاست با پیشرفت بیماری های قلبی و سکته مغزی همراه است.

بر اساس این تحلیل ها ، تیم نمره ژنتیکی با خطر بالا ، متوسط ​​یا کم خطر بیماری قلبی و سکته مغزی در بین شرکت کنندگان ایجاد کرد.

محققان همچنین به هر یک از شرکت کنندگان "نمره خواب سالم" را بر اساس اینکه آیا آنها یک فرد صبح یا عصر فرد هستند ، چه شب در هر شب می خوابند ، و اینکه آیا دچار بی خوابی ، خروپف یا مکرر خواب آلودگی در روز بودند ، دادند.

ادامه داد

نمره خواب از ۰ تا ۵ متغیر بود ، ۵ سالم ترین آنها شامل صبحانه بودن ، خوابیدن ۷-۸ ساعت در شب و نداشتن بی خوابی ، خروپف یا خواب آلودگی در روز بود.

طی متوسط ​​پیگیری ۸٫۵ سال ، تقریباً ۷،۳۰۰ مورد از بیماری قلبی یا سکته مغزی در بین شرکت کنندگان در مطالعه وجود داشته است.

در مقایسه با افراد دارای نمره خواب ۰-۱ ، شرکت کنندگان با نمره ۵ از ۳۵ درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی و ۳۴ درصد خطر کمتر از بیماری قلبی و سکته مغزی داشتند.

هنگامی که آنها تاثیر ترکیبی از نمره خواب و حساسیت ژنتیکی بر بیماری های قلبی را مورد بررسی قرار دادند ، محققان دریافتند که شرکت کنندگان با خطر ژنتیکی بالا و همچنین نمره خواب ضعیف ، بیش از ۲٫۵ برابر خطر بیماری قلبی و ۱٫۵ برابر بیشتر را دارند. خطر سکته مغزی ، در مقایسه با افرادی که ریسک ژنتیکی کم و الگوی خواب سالم دارند.

محققان گفتند که این تعداد ۱۱ مورد بیشتر از بیماری های قلبی و پنج مورد دیگر از سکته مغزی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سال در بین افراد فقیر مبتلا به ریسک ژنتیک بالا در مقایسه با خواب خوب که دارای ریسک ژنتیکی کم هستند وجود دارد.

با این حال ، "ما دریافتیم که خطر ژنتیکی بالا می تواند تا حدودی با یک الگوی خواب سالم جبران شود."

و از سوی دیگر ، "افرادی که ریسک ژنتیکی کم دارند می توانند در صورت داشتن الگوی خواب ضعیف ، این محافظت ذاتی را از دست دهند."

افرادی که ریسک ژنتیکی بالایی دارند اما خواب سالم ، خطر ابتلا به بیماری قلبی ۲٫۱ برابر بیشتر و خطر سکته مغزی ۱٫۳ برابر بیشتر از افراد با خطر ژنتیکی پایین و نمره خوب خواب دارند. افرادی که ریسک ژنتیکی کمی دارند ، اما نمره خواب کم ، خطر ابتلا به بیماری قلبی ۱٫۷ برابر بیشتر و خطر سکته مغزی ۱٫۶ برابر بیشتر دارند.

چی تأکید کرد: "مانند سایر یافته های حاصل از مطالعات مشاهده ای ، نتایج ما نشان دهنده ارتباطی است نه رابطه علی." اما او معتقد است که این مطالعه باید به تحقیقات جدید در ایجاد ارتباط بین سلامت قلب و خواب کمک کند.

ادامه داد

دکتر گای مینتز سلامت قلب و عروق را در بیمارستان ساندرا اطلس باسرا ساندرا اطلس بادی Northwell Health در Manhasset ، N.Y هدایت می کند. او بخشی از این تحقیقات نبود اما گفت که از یافته های جدید متعجب نشده است.

مینتز گفت: "به خوبی شناخته شده است که الگوهای خواب غیرطبیعی با افزایش خطر حوادث قلبی عروقی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی همراه است." "درک اینکه خواب مناسب در کاهش" رویداد "قلبی عروقی نقش مهمی دارد که ممکن است باعث کاهش بیشتر رویدادها شود."

چقدر خواب کافی است؟ به گفته مینتز ، "ثابت شده است که ۶-۹ ساعت خواب از نظر قلبی سالم است. و فوایدی که در این مطالعه (از خواب خوب) مشاهده می شود به همان اندازه برخی از درمان های استاتین است."

اخبار WebMD از HealthDay

منابع

منابع: توماس کیلکنی ، D.O. ، مدیر ، داروی خواب ، بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند ، شهر نیویورک. گای مینتز ، دکتر م. ، مدیر ، سلامت قلب و عروق و لیپیدولوژی ، بیمارستان ساندرا اطلس ساندرا اطلس Northwell Health ، Manhasset ، N.Y. ؛ مجله قلب اروپا ، انتشار خبر ، ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹

کپی رایت © ۲۰۱۳-۲۰۱۸ HealthDay. کلیه حقوق محفوظ است.
      
      (برچسب ها ToTranslate) خواب (t) الگوهای خواب (t) خواب خوب (t) بیماری قلبی (t) سکته مغزی (t) خطر ژنتیکی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.